Dieta na Trądzik

Według ulotki reklamującej żel o nazwie Skinoren na pryszcze piszą tam tak: ,,Trądzik nie jest zależny od diety’’ Przeprowadzone badania nie wykazały zależności trądziku od kaloryczności diety, spożywania węglowodanów, tłuszczów, białek, minerałów i witamin’’ Ciekawi mnie jak oni przeprowadzili te badania. Może te osoby nic nie jadły? Mniejsza o to już. hehe


Dieta= uzupełnienie witamin w naszym organizmie. Czy oby na pewno tak jest? Ja bym bardziej stawiał na naturalne bogactwa witamin.
Napisanie tej notki jest trudniejsze niż myślałem. Wiadomo, że czekolada, chipsy i tłuste rzeczy szkodzą na cerę.
Najlepiej pić wodę mineralną: Nałęczowiankę, Żywiec Zdrój i Krople Beskidu – kiedyś czytałem, że one są najlepsze.
Unikać Emuglatorów od E200 do E263.
E 320 Butylohydroksyanizol (BHA)
Syntetycznie produkowany przeciwutleniacz. W dużych dawkach powoduje zaburzenia pracy wątroby. U zwierząt doświadczalnych stwierdzano po jego podaniu powstawanie wrzodów dwunastnicy. Przy przyjmowaniu dużych dawek możliwe jest odkładanie się w organizmie. BHA podejrzewany jest o możliwość wywoływania alergii. Odradza się częste spożywanie. Uwaga alergicy.
E 321 Butylohydroksytoluen (BHT)

Syntetycznie produkowany przeciwutleniacz. Patrz E 320. Odradza się częste spożywanie. Uwaga alergicy.


Trądzikotwórczo działa wszelka żywność sproszkowana. Pamiętajcie o tym.
Z ziół dobrze działa picie naparu z bratka (dostępne są również tabletki).
Najlepiej też unikać, potraw zawierających dużo tłuszczy zwierzęcych i potraw smażonych wielokrotnie na tym samym oleju. Wystrzeganie się także potraw które są mocno przyprawione, pieprzem, solą i innymi przyprawami.
A tutaj bardzo dobra informacja z Internetu:
,,Na cerę świetnie wpływają produkty wysokobłonnikowe (otręby pszenne, owsiane, płatki żytnie i pszenne, różne rodzaje musli) i duże ilości wody mineralnej oraz fermentowane produkty mleczne (jogurt, kefir, maślanka – naturalne), ponadto warto spożywać soję oraz jej przetwory i rabarbar, gdyż wykazują działanie antyandrogenne i są korzystne przy każdym rodzaju trądziku. Cynk zawierają m.in. pestki dyni, soczewica, soja, płatki owsiane, żytnie i pszenne, słonecznik, kiełki pszenicy, drożdże, owoce morza. Na cerę świetnie wpływają świeże, zielonolistne warzywa oraz żółte i pomarańczowe owoce.’’

Tą notatką chciałem tylko zaznaczyć jak ważne jest odżywianie, bo przy jedzeniu złych potraw nasza skóra cierpi i możemy nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. Pamiętajcie o tym kupując żywność. Pozdrawiam Czytalników.  haha

PS. Warto byście kupili książkę na temat odżywiania lub skonsultowali się z dietetykiem. Bo taka notatka nie zastąpi nam fachowej porady.

Jedna odpowiedź to “Dieta na Trądzik”

  1. aby szybko pozbyć się wyprysków, krost, zaskórników i trądziku polecam błoto algowe! najlepszy produkt i do tego naturalny. Cena za 550 ml to 24 zł.
    Cała recenzja na http://coffeebreakforkate.wordpress.com/2013/02/27/bloto-algowe/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: